ЗВІТ ДИРЕКТОРА КЗ « ЗДО 43 ВМР»

КУЧЕР ВІКТОРІЇ ВОЛОДИМИРІВНИ

ПЕРЕД КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
ПРО СВОЮ УПРАВЛІНСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ
У 2023-2024 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Мета: Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом. Поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника. 

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
  2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Відповідно до пріоритетів, визначених річним планом на 2023-2024 навчальний рік, робота колективу Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти № 43 Вінницької міської ради» спрямовувалась на реалізацію завдань пріоритетних змістових напрямів освітньої діяльності, через створення належних умов для отримання дітьми якісної дошкільної освіти, індивідуалізацію освітнього процесу, підсилення тенденції особистісно-орієнтованої, впровадження гуманістичної моделі виховання, своєчасне становлення і всебічний розвиток особистості дитини, що допомагало педагогам бачити в кожній дитині індивідуальність і забезпечити умови для росту її життєвих компетентностей у відповідності з вимогами Базового компоненту дошкільної освіти в Україні.

У 2023-2024 навчальному році організація освітньої роботи КЗ «ЗДО № 43 ВМР» регламентувалась основними положеннями Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»; «Про забезпечення функціонування української мови як державної», «Про охорону дитинства», Положенням про дошкільний навчальний заклад; Базового компоненту дошкільної освіти в Україні; наказів Міністерства освіти і науки України; інструктивно-методичних листів.

Робота будувалася за принципом моніторингу систематичної аналітико-діагностичної діяльності з урахуванням питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО та спрямовувалась на підвищення професійного рівня педагогічних працівників, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації освітнього процесу.

Відповідно до Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, листів Міністерства освіти і науки України «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 р. № 1/3845-22, «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році» від 27.08.2022 р. № 1/8504-22, з метою забезпечення стійкого функціонування закладу та безпечного середовища в умовах військової агресії російської федерації проти України, а також збереження життя і здоров’я вихованців та працівників закладу   організація освітнього процесу, виходячи із безпекової ситуації, здійснювалась за очною формою роботи, оскільки заклад має власне найпростіше укриття.

8 груп, з яких 8 груп для дітей загального розвитку, а саме:

  • 2 групи – для дітей третього року життя, № 1, 2;
  • 2 групи – для дітей четвертого року життя, № 5, № 6;
  • 2 групи – для дітей п’ятого року життя, № 7, 8(інклюзивна);
  • 2 групи – для дітей шостого року життя, № 3,4 (інклюзивна).
  • В інклюзивних групах закладу виховується 67 дітей,з яких 5 дітей з ООП.

Всього в закладі виховувалося: на початку навчального року 223, станом на 30.05.2024 року – 219 дитини, з них 40 дітей раннього віку; 179 – дошкільного віку.

 Педагогічний колектив у поточному навчальному році працював за комплексною освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (наук. кер. Огневʼюк О.В. та ін.) (Лист МОН від 23.07.2020 №1/11-4960).

 З метою удосконалення освітнього процесу використовувались парціальні освітні програми:

«Афлатот», програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років.

«Радість творчості», парціальна програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р. М., Самойлик Д. В.)

       «Грайлик», парціальна програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт. О. Березина,  О. Гніровська,  Т. Линник)

«Скарбниця моралі», програма з морального виховання дітей дошкільного віку (авт. – Лохвицька Л.В.)

«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  (авт. – Лохвицька Л. В.)

      «Дитина у світі дорожнього руху», програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху (авт. – Тимовський О.А., Репік І.А.)

      «Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку

       «Музично-оздоровчі мандрівки з дітьми п’ятого року життя», парціальна програма (авт. кол. С.В.Бондар та ін..).

Протягом року були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги.

Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти спрямовувалась на реалізацію основних завдань, при визначені яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати  діагностування педагогів, аналіз результатів роботи за попередній навчальний рік, можливостей колективу, а саме:

       – формування логіко-математичної компетентності дошкільників використовуючи можливості впровадження  інноваційних технологій з логіко-математичної діяльності в освітній процес.

       – формуванню системи знань, поглядів, переконань, які закладають основи відповідального та дієвого ставлення до навколишнього природного середовища.

– виховання в дітей дошкільного віку соціально-громадянської компетентності, яка є складовою їхнього особистісного зростання в період дошкільного дитинства як представника українського народу та громадянина.

При реалізації завдань в закладі проводилась чітка, систематична робота з метою формування у дошкільників компетенцій. Зміст освітньої діяльності в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти. Реалізація завдань здійснювалася на засадах особистісно-орієнтованої моделі організації педагогічного процесу.

Задля реалізації визначених пріоритетних змістових напрямів освітнього

процесу, оновлення змісту, форм і методів виховання та навчання дошкільнят значна увага приділялась підвищенню фахового рівня, особистісного зростання кожного педагога. Так, вихователем-методистом Оленою ОРЛИК на 2023-2024 навчальний рік були розроблені конкретні і змістовні різноманітні форми і заходи методичної роботи, що проводились із педагогами закладу .

Методична робота з педагогічними кадрами у 2023-2024 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Курси підвищення кваліфікації пройшло четверо педагогів (Альона Довбняк, Тетяна Трачук, Оксана Чикамасова, Юлія Вакулюк).

Слід відмітити, виконання перспективного плану підвищення курсової підготовки та кваліфікації становть 100%, вчасно подаються заявки на проходження  перепідготовки, затверджується річний план проходження курсової перепідготовки педагогічних працівників.

Упродовж року систематично забезпечувалась участь педагогічних працівників   у методичних обєднаннях, майстер-класах, семінарах  та інших формах методичної роботи для педагогів закладів дошкільної освіти, що організовувались комунальною установою «Центр професійного розвитку  працівників Вінницької міської ради».

Вихователі Людмила ПАРШИВЛЮК, Лілія ОСАУЛКО,Оксана ЧИКАМАСОВА,Анна КРАВЕЦЬ; музичний керівник Наталія СИНЯГОВСКА; асистенти вихователів Юлія СІРА та Руслана СЕМЕН брали участь у роботі професійних спільнот.

Педагоги, які закріплені за віковими професійними спільнотами, школами, творчими групами активно використовували набутий досвід, ділилися отриманою інформацією про цікаві та раціональні підходи в освітній практиці для застосування в педагогічній діяльності ЗДО з колегами.

Належна увага приділялась і самоосвіті : індивідуальні теми з якої визначалася самими педагогами з урахуванням власних уподобань та потреб освітнього процесу.

Стимулюванню цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу сприяла атестація, яка проводилась відповідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06 жовтня 2010 року №930 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20 грудня 2011 року №1473, наказом Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2013 року №1135), згідно перспективного плану на 5 років у зазначені терміни. Усі документи щодо організації і проведення атестації  оформлені згідно з установленими термінами. В ЗДО складений перспективний план атестації та курсів підвищення кваліфікації на 5 років.

Проатестовано  3 (троє) педагогів. За результатами атестації :

  1. Сличук Ірина Петрівна відповідає займаній посаді. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
  2. Паршивлюк Людмила Олександрівна відповідає займаній посаді. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».
  3. Чикамасова Оксана Володимирівна відповідає займаній посаді. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».

     Хід атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо вихователям, а й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано проведені засідання атестаційної комісії. В міжатестаційний період вивчалась система роботи педагогів шляхом відвідування занять, інших видів діяльності з дітьми, аналізу результатів роботи з батьками вихованців, проведення анкетування, що дало змогу провести атестацію об’єктивно.

Поставлені перед педагогічним колективом завдання на навчальний рік були успішно реалізовані. Всі пріоритетні завдання закладу дошкільної освіти у 2023-2024 навчальному році розглядались на педагогічних радах.

Високий професіоналізм, вміння відстоювати власну педагогічну позицію проявив колектив на педагогічній раді «Формування соціально-громадянської компетентності дошкільників», на якій педагоги презентували досвід роботи з національно-патріотичного виховання. Усі зробили висновок, що перед нами педагогами – дошкільниками стоїть завдання надзвичайної ваги: домогтися того, щоб діти зростали не лише здоровими і освіченими людьми, але й свідомими, творчими особистостями і патріотами України.

На високому рівні проведена педагогічна рада «Формування екологічного світорозуміння дошкільників як вимога часу». Педагоги закладу під час інтерактивних форм роботи, проведених в рамках педагогічної ради, переконались, що запорукою успішного розвитку екологічних здібностей дітей, їхньої фантазії, уяви є систематична комплексна робота з використанням нових методик і спілкування з дитиною. Створення умов для екологічного світорозуміння – неодмінна умова розвитку повноцінної особистості.

Педагогічна рада «Формування логіко-математичної компетентності крізь призму Базового компонента дошкільної освіти засобами інноваційних технологій, ефективних методів та прийомів роботи» показала важливість даного питання. Правильно організований освітній процес у ЗДО та ефективне використання вихователями різних ефективних методів та прийомів роботи, інноваційних технологій виховання сприяє гармонійному  розвитку дітей дошкільного віку та активізації їхньої логіко-математичної компетентності.

Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі, відзначалась актуальністю, науковістю, педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Педагоги активно включилися до обговорення під час інтерактивних ігор, інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, демонстрували мультимедійні презентації тощо.

Для вирішення річних завдань були підготовлені змістовні консультації для педагогів з використанням інтерактивних методів обговорення теми: «Безпечні умови для організації освітнього процесу під час воєнного часу», «Організація життєдіяльності дошкільників в контексті завдань логіко-математичного розвитку», «Сучасний погляд на підготовку та проведення батьківських зборів та дієві форми роботи з батьками», «Специфіка роботи з дітьми з аутистичними розладами».

Впродовж навчального року повністю розкрита тема семінару-практикуму для педагогічних працівників «Патріотичне виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності». Даний семінар сприяв удосконаленню теоретичних та практичних знань педагогів щодо змісту, принципів, закономірностей, методів та організаційних форм патріотичного виховання дітей дошкільного віку

З метою підвищення рівня теоретико-методичних та практичних знань щодо формування логіко-математичної компетентності дошкільників відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», формування навиків впровадження інноваційних технологій з логіко-математичної діяльності в освітньому процесі, був проведений семінар-практикум «Використання інноваційних технологій в аспекті формування логіко-математичної компетентності дошкільників».

      Участь у теоретичному семінарі-практикумі «Формування екологічної компетенції дошкільників крізь призму Базового компоненту дошкільної освіти», сприяла поглибленню знаннь педагогів про завдання, зміст БКДО щодо освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі»; закріпили  уявлення про форми екологічного виховання дошкільників, організацію роботи з батьками в даному напрямку; сприяти накопиченню практичного матеріалу для організації роботи з екологічного виховання; стимулювати бажання обмінюватись практичним досвідом з проблемного питання.

     Семінар-тренінг «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами» сприяв уточненню основних понять «інклюзія», «інклюзивний підхід», «інтеграція» тощо; допоміг відпрацювати ефективні способи взаємодії з дітьми, які мають порушення в емоційно-вольовій сфері; посприяв впровадженню нетрадиційних технік та прийомів в роботі з дітьми, які мають індивідуальні особливості поведінки.

     Психологічний семінар: «Формування сприятливого психологічного клімату в колективі», був направлений на формування сприятливого психологічного клімату, знаходження подібностей в учасників групи для поліпшення взаємодії між ними; розвиток вміння працювати в команді, згуртування групи, усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції в групі, підвищити комунікативні навички педагогів, підвищити настрій на удачу, щастя, добро і успіх.

       З метою опрацювання проблеми екологічного виховання дітей під час різних видів діяльності, розробити методичні рекомендації для вихователів з питань організації пошуково-дослідницької діяльності, роботи на екологічній стежині, активізувати самостійну роботу вихователів у ході навчання і вивчення додаткової педагогічної, методичної літератури, розвивати здібності до практичного аналізу, ведення діалогу, дискусії упродовж року працювала творча група з проблеми «Формування основ екологічної компетентності дошкільників» під керівництвом вихователя-методиста Олени Орлик.

Підвищенню професійної компетентності педагогів позитивно сприяла така форма методичної роботи, як колективний перегляд педагогічного процесу. Під час відкритих показів роботи педагоги закладу презентували заняття інтегрованого змісту з питань: «Формування логіко-математичної компетентності крізь призму Базового компонента дошкільної освіти засобами інноваційних технологій, ефективних методів та прийомів роботи»: (вихователь старшої групи №4 Оксана Чикамасова); «Формування екологічного світорозуміння дошкільників як вимога часу» (вихователь молодшої групи № 5 Ірина Сличук); «Виховання основ громадянської свідомості засобами інтегрованої діяльності» (вихователь середньої групи №8 Людмила Паршивлюк). Педагогічні читання «Національне виховання дітей на засадах педагогічних ідей Софії Русової» допомогли підвищити рівень поінформованості учасників заходу щодо педагогічної концепції С.Русової, розширити знання педагогів про життєвий і творчий шлях педагога, спонукали до поглибленого вивчення поглядів визначної діячки у галузі педагогіки; розвивали мислення педагогів, вміння висловлювати власну думку.

Варто відмітити, що систематично та цілеспрямовано педагогічний колектив здійснював інноваційну діяльність на рівні впровадження інноваційних технологій, методик, програм, позитивного педагогічного досвіду.

Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідають на запитання, можуть самостійно вирішити проблемну ситуацію.

Таким чином, педагогічний колектив знаходився в постійному пошуку використання інноваційних методів та прийомів навчання та виховання дітей, спираючись на педагогіку співробітництва, а саме:

  • використовували практичні методи;
  • застосовували проблемні запитання, завдання, ситуації тощо;
  • не обмежували активність дітей на заняттях, даючи можливість кожній дитині обміркувати відповідь, довести її до логічного завершення, передбачати варіативність, уникати трафаретних відповідей;
  • надавали дітям права вибору.

Вихователям вдалося подолати стереотипи використання стандартних занять і сміливо впроваджувати заняття інтегрованого типу, що і підвищило рівень результативності освітнього процесу.

Всі форми роботи були дієвими та оперативними за рахунок розуміння вихователями актуальності питань, що розглядалися, різнобічного і ґрунтовного аналізу освітнього процесу, його позитивних сторін та невдач, необхідності якісних і суттєвих змін з метою реалізації поставлених завдань.

Аналіз впровадження різних форм методичної роботи з педагогами показав, що вони дали позитивний результат, допомогли вихователям опанувати вміння здійснювати проблемний аналіз, рефлексію (бачити не тільки свої досягнення, але й недоліки у роботі) і на основі отриманих даних моделювати, планувати свою діяльність, одержувати позитивні результати.

 

Організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

Особлива увага в закладі зверталась на організацію освіти дітей з особливими освітніми потребами.

У 2023-2024 навчальному році в ЗДО функціонувало дві інклюзивні групи, у яких виховувалось 5 дітей (4дітей -4 рівень підтримки, 1 вихованець – 5 рівень підтримки).

Ефективність роботи забезпечило налагоджене тісне партнерство між усіма учасниками освітнього процесу – вихователями, асистентами вихователя, ,батьками.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надавались педагогами закладу згідно з індивідуальними програмами розвитку дітей, які були складені на навчальний рік та корегувалися, враховуючи результати роботи з дитиною, динаміку її розвитку тощо.

На офіційному Web-сайті закладу активною є рубрика «Інклюзивна освіта» з розділами: «Поради батькам, що виховують дітей з ООП», «Поради батькам щодо адаптації дитини з РАС у соціумі», «Хто такі діти з ООП». У телефонному режимі та через VIBER-групи батьки постійно інформувалися про успіхи та досягнення дітей.

Педагоги використовували у роботі матеріали, розміщені на сайті МОН:

– рубрику “Сучасне дошклілля під крилами захисту”;

– платформу розвитку дошкільнят “НУМО”;

– поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію;

– інформаційний комікс для дітей “Поради від захисника України”.

 

Організація співпраці з батьками

Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця закладу з батьківською громадою, яка спрямована на підвищення психолого-педагогічної культури родин. Задля налагодження ефективної комунікації з батьками, в умовах,педагоги виконували функцію модераторів та пропонували педагогічну підтримку родинного виховання. У індивідуальних планах роботи на тиждень/місяць педагоги визначали теми та завдання, які надавалися  батькам у доступному форматі враховуючи запити батьків щодо інформаційної підтримки. Організовували зворотній зв’язок та дізнавалися, з яких напрямів освітньої діяльності (творчий, інтелектуальний, фізичний) батьки потребують інформаційної допомоги. Інформували членів родин щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя. Так, педагогами закладу надано практичні поради  та консультації для батьків: «Пізнавальні прогулянки вихідного дня», «Як говорити з дітьми про війну», «Стрес та його вплив на психіку дитини», «Розвиток навичок безпечної поведінки дитини».

Традиційно проведено загальні батьківські збори в онлайн режимі «Заклад  дошкільної освіти – осередок навчання та розвитку малюка» (жовтень), що дозволили поглибити знання батьків з питань виховання дітей, озброїти дієвими техніками подолання дитячої тривожності під час воєнних дій. Батьківські збори «Забезпечення атмосфери емоційної захищеності дитини в дитячому садку і сім’ї» (травень) підвели батьків до розуміння того, що дитина в  сім’ї та закладі має перебувати в безпечних умовах і має відчувати себе захищеною».

Групові батьківські збори, що проводились педагогами у жовтні та квітні місяцях, дали змогу підвести батьків до висновку про те, що дитину слід сприймати як вільну особистість, яка потребує свободи розвитку та саморозвитку в притаманних їй видах діяльності: ігровій, пізнавальній, практично-творчій тощо.

Родини вихованців стали активними учасниками, конкурсів різного формату, флешмобів, акцій, що проводились в ЗДО. Так батьки долучилися до акції на підтримку воїнів, які боронять Україну «Коробка теплоти»;  ставали активними учасниками благодійних майстер-класів на допомогу ЗСУ; були ініціаторами благодійних зборів для захисників; новорічної акції «Прикрась ялинку власноруч», «Великодня писанка», у  рамках спортивних перегонів  конкурс «Перші кроки»; конкурс на кращу книжку-саморобку «Дитячі історії про…», у ході якого презентували власноруч створені книги, долучились до проведення благодійних майстер класів до Дня матері.

Упродовж всього навчального року проводилась робота щодо формування позитивного іміджу ЗДО: з метою підтримки діяльності закладу, популяризації та інформаційної відкритості для всіх, хто зацікавлений у гармонійному і всебічному розвитку дітей функціонував web-сайт закладу та група у соціальній мережі фейсбук.

 

СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ВАРІАТИВНОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ, УПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Інноваційна діяльність закладу була нерозривно пов’язана з впровадженням інноваційних технологій з прогнозованим результатом. У 2023-2024 навчальному році здійснювалось вивчення та дисемінація:

Інноваційних методик:

1.Використання методики Монтессорі для роботи з дітьми раннього віку.

Вихователі І молодших груп №1 Вакулюк Ю.О., №2  Осіпова С.А

2.Мнемотехніка як технологія ефективного засвоєння інформації в умовах сучасного ЗДО. Вихователі ІІ молодшої групи №6 Рожківська О.В.,Творун Л.В

3.Л.Фесюкова «Виховання казкою». Вихователі старшої групи №3Цимбалюк Б.В., Семенюк С.О.

 4.Н.В.Гавриш. Технологія «Художнє слово і дитяче мовлення». Вихователі

середньої групи групи №8  Паршивлюк Л.О.,Осаулко Л.В.

5.Г.С. Тарасенко «Технологія естетико- екологічного виховання» Вихователі

 старшої групи №4Чикамасова О.В., Кравець А.А.

  1. Використання сучасних інноваційних технологій в роботі з дітьми з ЗНМ. Педагоги середньої групи №7 Черната І.М., Трачук Т.Г.

7.Педагогічна система музичного виховання К. Орфа. Музичний керівник

Синяговська Н.Ю.

Проте, процес педагогічної творчості, інноваційної діяльності в освітньому процесі закладу не закінчений і не може бути закінченим. Завжди народжуватимуться новаторські ідеї, буде продовжуватись творчий пошук, постійно змінюватимуться інтереси, бажання, запити, можливості дітей, даючи нові стимули до розвитку освітнього процесу, а отже, головним є – усвідомлення необхідності і цінності творчого самовизначення у своїй освітній діяльності й окремому педагогу, й закладу зокрема.

На базі дошкільного закладу функціонувало 6 гуртків різного спрямування:

  • «Веселі музики» (керівник Наталія Синяговська);
  • «Логічні блоки Д’єнеша» (керівник Богдана Цимбалюк);
  • «Розумні палички К’юїзенера» (керівник Світлана Семенюк);
  • «Грайлики-розвивайлики» (керівник Оксана Чикамасова,Анна Кравець);
  • «Кольорові долоньки» (керівник Ілона Черната);
  • «Умілі рученята» (керівник Людмила Паршивлюк);

Гурткові заняття проводились у другій половині дня, у час, відведений для ігор та самостійної діяльності дітей. Тривалість їх відповідає визначеним нормативам для навчальних занять, періодичність проведення становить 1 раз на тиждень. Наповнюваність гурткових груп до 15 дітей. Гурткова робота направлена на виявлення, підтримання та розвиток здібностей і природних нахилів вихованців, особистісно-орієнтованого підходу до творчого розвитку кожної дитини.

У гуртки залучаються діти за їх бажанням та спостереженнями педагогів, допомагає співпраця з родинами. Керівники гуртків ведуть відповідну документацію та звітують про роботу.

       Планомірно проводилась робота по виявленню  обдарованих дітей, яка дала змогу вихованцям взяти участь у міському конкурсі «Таланти твої, Україно» у рамках фестивалю дитячої творчості «Сяйво талантів» серед дітей дошкільного віку». До участі у ньому долучились вихованці 5-го та 6-го року життя. Дошкільнята продемонстрували свої вміння у читанні віршів, вокальному та оригінальному жанрах. Відеоматеріали всіх конкурсних номерів виставлено на сторінці Facebook ЗДО під hashtag #ТланТи_твої_Україно!

 

ЗАХОДИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ  ЗАКЛАДУ КВАЛІФІКОВАНИМИ ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ ТА ДОЦІЛЬНІСТЬ ЇХ РОЗСТАНОВКИ

Упродовж року заклад дошкільної освіти був частково укомплектований кадрами згідно штатного розпису: медичним, педагогічним та обслуговуючим персоналом, який налічував 42 особи. Освітній процес забезпечувало20 педагогів: директор, вихователь-методист, асистенти вихователів -2, музичний керівник -1, 15 вихователів. 3 них повну вищу освіту мають 16 педагогів, базову вищу – 4.

Фаховий рівень педагогів:

  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» – 2 педагогів;
  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» – 4 педагоги;
  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» – 4 педагоги;
  • кваліфікаційна категорія «спеціаліст» – 5 педагогів;
  • 11 тарифний розряд – 3 педагоги
  • 10 тарифний розряд -2 педагоги.

При закріпленні працівників за віковими групами, адміністрацією закладу враховувалися кваліфікаційні характеристики, стаж роботи з дітьми, індивідуальні особливості, рівень емпатії, емоційний комфорт, психологічна сумісність та загальні інтереси, що  сприяло створенню позитивного психологічного клімату у колективі та покращенню результативності роботи. Адміністрація закладу диференційовано підходить до вихователя-початківця і до досвідченого педагога-майстра.

Значна увага приділяється створенню мікрогруп за психологічною сумісністю, враховуються кваліфікаційні характеристики, стаж роботи з дітьми, професійно-індивідуальна спрямованість, креативність, ініціативність, творчий потенціал, рівень емпатії та загальні інтереси, що  сприяє  покращенню результативності роботи.

 

ДОТРИМАННЯ ВИМОГИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ ПРОТИПОЖЕЖНИХ НОРМ

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму була визначена одним із найважливіших пріоритетів закладу в умовах сьогодення, в період військового стану і проводилася відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Про роботу під час воєнного стану» Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів та інших нормативних актів, які регламентують роботу закладу.

Діяльність адміністрації була спрямована на виховання в учасників освітнього процесу якостей свідомого і обов`язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності та в умовах надзвичайних ситуацій (російської воєнної агресії), формування навичок безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, протипожежної безпеки тощо.

Упродовж року проводилася робота щодо безпеки життєдіяльності працівників. Було розроблено Алгоритми дій для працівників, які забезпечують функціонування КЗ «ЗДО № 43 ВМР» на період дії правового режиму воєнного стану при повітряній небезпеці, у випадку відключення централізованого опалення, водопостачання, відключення напруги в електромережі. 

Проводилась робота з просвіти учасників освітнього процесу щодо питань мінної безпеки і вибухонебезпечних предметів та дій в надзвичайних ситуаціях.

З метою формування у дошкільників свідомого ставлення до власної безпеки, формування у них навичок безпечної поведінки та стресостійкості, збереження здоров’я (фізичного, психологічного, емоційного) упродовж року в   ЗДО  проведено ряд тематичних тижневиків та декадників: місячник цивільного захисту (з 17.09.2023 по 17.10.2024 року), тижневик протипожежних заходів (з 03.10.2022 по 07.10.2022 року), тижні знань безпеки життєдіяльності (з 13.11.2023 по 17.11.2023 року та з 08.04 2024 по 12.04.2024 року), інформаційний марафон «Дбаємо про фізичне здоров’я та психологічний імунітет» (з 26.02.2024 по 01.03.2024 року), екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч» (з 15.04.2024  по 19.04.2024 року),  Тиждень безпеки дитини (з 13.05.2024 року по 17.05.2024 року).

Адміністративно-господарська діяльність здійснювалась згідно із річним планом. З метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконанням здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями. Виконання завдань адміністративно-господарської роботи сприяло забезпеченню належного функціонування всіх систем закладу. Проведена системна та послідовна управлінська, методична, організаційно-педагогічна, адміністративно-господарська робота сприяла успішному виконанню поставлених завдань на навчальний рік.

 

РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ОСВІТНЬОЇ ТА УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ САМООЦІНЮВАННЯ ЗАКЛАДУ

Робота з організації освітнього процесу упродовж 2023-2024 навчального року  носила науково-методичний і пошуковий характер. Свої відносини з дітьми педагоги будували на основі педагогіки партнерства та гуманізму, використовуючи особистісно-орієнтований підхід до виховання та навчання дітей, надавали перевагу спілкуванню дорослого з дітьми у формі діалогу, визнавали право дитини на ініціативні висловлювання, аргументоване відстоювання своїх пропозицій, право на помилку. Це сприяло розвитку в дитини активності, ініціативності, почуття власної гідності і самоповаги.

Педагогічний колектив зумів добитись на практиці принципу розвиваючого навчання, зробити педагогічний процес цікавим, творчим, пізнавальним.

Слід відмітити педагогів: Ірину СЛИЧУК, Людмилу ПАРШИВЛЮК,Оксану ЧИКАМАСОВУ, освітня робота яких носила сучасний, інтерактивний характер, відзначалася високою ефективністю, одержанням позитивних результатів у навчанні та вихованні дітей.

Добре продумане та логічно вибудуване планування роботи дозволило цим педагогам охопити весь спектр програмових завдань своєї вікової групи та доцільно розподілити їх на різні види діяльності, а належне дидактичне забезпечення навчання, використання інноваційних технологій, проведення різних видів та типів занять, належним чином організована робота в повсякденні дозволила досягти високого рівня знань та умінь вихованців. Використання ІКТ дало можливість створювати і поповнювати базу методичних і демонстраційних матеріалів для навчання, розвитку пізнавальних, комунікативних здібностей дітей, які дають певний поштовх для успішного навчання в школі.

 

Традиційною стала участь у проєкті Всеукраїнського Благодійного Фонду допомоги безпритульним тваринкам «HappyPaw» («Щаслива лапа») – «Заняття доброти» і  флешмоб «Добро переможе» в рамках ІІ міжнародного заняття доброти.

Відповідно до плану роботи КЗ «ЗДО № 43 ВМР» на 2023-2024 навчальний рік, наказу по закладу від 01.11.2023 року за № 254 «Про створення робочої групи та проведення комплексного самооцінювання освітніх та управлінських процесів» упродовж 2023-2024 навчального року проводилось вивчення й  комплексне самооцінювання освітніх та управлінських процесів. Було визначено особу, відповідальну за проведення самооцінювання, яка координувала роботу, створено робочу групу, розроблено чіткий план дій, розподілено обов’язки: хто за який етап/напрям відповідає, терміни проведення,  методи та інструментарій для самооцінювання.

В ході моніторингового дослідження робочою групою проведено ряд заходів по роботі з педагогічним персоналом, а саме: вивчення діяльності педагогів, ефективність планування діяльності та якість організації освітнього процесу. Та встановлено, що: педагогічною радою (протокол № 1 від 01.09.2023року) розглянуто і схвалено форми та види планування освітнього процесу. Педагоги здійснювали освітню роботу за щотижневим індивідуальним планом на основі перспективного плану на місяць, який передбачав блочно-тематичне планування. Аналіз перспективних та індивідуальних планів дистанційної роботи педагогів дозволив констатувати, що педагогічні працівники при плануванні та організації освітнього процесу дотримуються вимог законодавства, планують освітню діяльність, дотримуючись принципів актуальності, наступності, перспективності, систематичності, науковості, реальності заходів, аналізують її результативність. Гнучко та варіативно планують роботу в залежності від вікових, фізіологічних та психологічних особливостей дітей, їх індивідуальних можливостей, умінь та потреб.

Педагоги сприяють популяризації державної мови, збагачують та активізують словник вихованців, розвивають зв’язне мовлення, формують навички культури мовлення та виховують бажання спілкуватися рідною мовою.

Вивчення документації та індивідуальні інтерв’ю дозволили з’ясувати, що педагоги самостійно обирають види, форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності, забезпечуючи тим самим власний професійний розвиток, надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (конференції, майстерки, семінари, наставництво, творчі та динамічні групи тощо).

Інформацію, одержану під час опитування та вивчення документації, членами робочої було узагальнено у комбінації кількісної та описової методик. Оцінено власну діяльність описовими характеристиками, та переведено їх у бали за чотирибальною шкалою. Рівень якості освіти за напрямом «Комплесне самооцінювання освітніх та управлінських процесів» склав – 2,8 балів, що визначається як «Достатній».

За результатами оцінювання членами робочої групи підготовлено висновки, що стануть основою для окреслення шляхів удосконалення освітньої діяльності у 2023-2024 навчальному році.

 

ЗАХОДИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗАКЛАДУ

ТА ЗАЛУЧЕННЯ ДОДАТКОВИХ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ

 

Упродовж навчального року поповнення матеріально-технічної бази закладу здійснювалося за кошти бюджету та у вигляді благодійної допомоги.

Так,відповідно до поданого бюджетного запиту у 2024 році виділені кошти були спрямовані на покриття витрат:

– на енергоносії (електроенергія, вода, теплоенергія);

– заробітну плату працівників;

– придбання продуктів харчування для дітей (за умови відновлення роботи закладу у звичному режимі);

– послуги зв’язку, архіву;

– атестацію робочих місць;

– профілактичний медогляд;

– окремі позиції по забезпеченню пожежного захисту (перезарядка вогнегасників, повірка пожежного крану);

– калібрування вимірювальних приладів та обслуговування системи тепломережі;

– камерне знезараження м’якого інвентарю, дератизацію та дизенсекцію;

– курси підвищення кваліфікації бухгалтерів, медичних працівників, курси з цивільного захисту, з питань тендерних закупівель;

– заміна ситеми гарячого водопостачання в підвальному приміщенні.

Матеріально-технічна база закладу цьогоріч повнилась і за рахунок надходження благодійної допомоги. За підтримки Фонду громади «Подільська громада» та компанії «Декоплант» заклад отримав та висадив 80 саджанців троянд різних сортів.

Проте існує ще ряд проблем, які потребують вирішення:

  • заміна пральної машини на пральні,
  • капітальний ремонт даху,
  • проведення ремонтних робіт окремих групових приміщень, музично-спортивної зали,
  • залишається пріоритетним забезпечення належного розвивального середовища для вихованців дитячого садка.

Озираючись на пройдений, шлях можемо сказати словами Орісона Мардеу  «Кінцевий успіх визначається тим, наскільки ви здатні пронести свою мрію через усі випробування»

Бажаю Вам, аби усі виклики та випробування сьогодення не стали перепоною на шляху до мрії у створенні зразкового закладу дошкільної освіти. І пам’ятайте, щоб зрушити гору спочатку треба перетягнути з місця на місце купу дрібних камінчиків.