Літо 2018

     З метою збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного  здоров’я  дітей, їх безпеки, створення сприятливих умов для повноцінного оздоровлення на виконання наказу Департаменту освіти вінницької міської ради ід 15.05.2018р. «Про організацію літнього оздоровлення в закладах дошкільної освіти»  діяльність комунального  закладу «Дошкільний навчальний заклад №43 Вінницької міської ради»в літній період організовано  відповідно до Плану роботи на оздоровчий період 2018р.

     Пріоритетними завданнями закладу на оздоровчий літній  період   2018 року є:

  1. удосконалення  організації ігрової діяльності дошкільнят, створення належних умов для змістовного дозвілля, фізкультурно-оздоровчої роботи; охоплення системним оздоровленням і загартуванням дітей раннього та дошкільного віку;
  2. забезпечення належного розвивального просору для дітей;
  3. створення умов для  мовленнєвого та сенсорно – пізнавального розвитку дошкільників  в процесі організованої та самостійної діяльності;
  4. активізація  взаємодії з батьками з питань безпеки життєдіяльності дітей.

Сяйвом сонця все залито,
В нас гостює справжнє літо
Кольорове та яскраве,
Запашне, смішне, цікаве!

02.07.2018 День знайомств

Девіз дня: «Радо двері відчиняємо – в «Яструбочку» всіх вітаємо! »

Свято знайомств

На казкових героїв давно ми чекали, тож у гості в садок вони всі завітали.

Нас чекають розваги, ігри, танці й пісні, незабутніми стануть для нас всіх ці дні!

03.07.2018 День ігор

Девіз дня:  «До нас в гості завітай, з нами весело пограй»

Розвага«Весела Гралія»

04.07.2018 День посмішки

Девіз дня: «День посмішки  святкуємо і радість всім даруємо!»

Свято гарного настрою

Свято гарного настрою розпочинаєм, бо усі веселитися ми полюбляєм.

Клоун Бім всім настрій виміряє, він багато жартів знає!

Без посмішок  не можна в світі жити – нехай вони сяють всюди і завжди!

05.07.2018 День сильних та витривалих

Девіз дня: «У спорті сили набирай»

Фізкультурна розвага»Маленькі чемпіони»

Літо — радісна пора, любить літо дітвора, сонце нас вітає зрання, бо настав вже час змагання.

06.07.2018 День Івана Купала

Девіз дня «Ой на Івана , ой на Купала, чарівну квітку ми відшукали!»

Розвага до дня Івана Купала

На Івана Купала здавен повелося всі дівчата віночки на голівках носять.

Ми прийшли на лужок та нарвали там квіток, ми віночки всі сплели, з ними гратись почали.

Ой на Івана, ой на Купала яскраве багаття на щастя палало

Бажаєм тепла нашій рідній землі, щоб щедрий врожай був у всіх на столі,

Щоб хліб — і до хліба, тепло — до тепла, щоб кожна сім’я в достатку жила.

09.07.2018 День повітряних кульок

Девіз дня: «Весела кулька кличе нас, грати з нею прийшов час!»

Розвага «Пригоди повітряної кульки»

 

Бубенці звону дзвенять, брязкальця заграли, знову клоун у малят, чи його впізнали?

Кульки яскраві в руках ми тримаємо, здається, що в небо з ними злітаємо.

Ось ми й дочекались літа, час всміхатись і радіти,

Разом грати, забавлятись і на гойдалках кататись.

10.07.2018 День  щасливої дитини

Девіз дня:»Хай щастям повниться дитинства кожна мить!»

Розвага«Мандруємо Країною дитинства»

       Ми крейди зовсім не шкодуємо, асфальт майстерно розмалюємо.

     До праці, друзі, в добрий час! Чудово вийде все у нас!

Сьогодні День щасливої дитини,  і ясне сонечко нам шле привіт.

Пісень і радості, і щастя так багато, цей добрий день святкує цілий світ!

11.07.2018 День безпеки руху 

Девіз дня:»Твій друг – дорожній рух!»

Фізкультурна розвага «Школа пішоходних наук»

12.07.2018 День друзів

Девіз дня: «Гарні друзі: я і ти, дружбу нашу бережи!»

Свято друзів

Давайте в дружбі жити,щоб легко нам було,

 І кожного любити і всім нести тепло.

13.07.2018 День театру 

Девіз дня:»Театр ми полюбляємо – разом в казку граємо»

16.07.2018 День  спортивних звершень 

Девіз дня:»Літоленд запрошує до гри!»

Фізкультурне свято «Пригоди в країні Літоленд

Літоленд — це спорт і сміх, є розваги тут для всіх!

На травичці ніде сісти, бо там грають хокеїсти.

Вправно ключки всі тримають, вміло кульки  забивають!

Освіжитись в спеку літню кличе всіх вода привітна.

Граєм разом всі  як слід, ловим рибку на обід.

 

17.07.2018 День маленького еколога

Девіз дня:»Станем разом за природу, збережем планети вроду»

Розвага «Подорож екологічним експресом»

Шановні пасажири поспішіть, наш потяг вирушить  у путь за мить.

Наш потяг помандрує  рідним краєм, нас на шляху чимало справ чекає.

 Ми – квіти-  справжній  дар природи, не губіть нашої вроди.

   Ви за нами доглядайте, рвати нас не дозволяйте.

Все задумано мудро в природі, жити всім треба в мирі та в згоді.

18.07.2018 День пожежної безпеки

Девіз дня:»Це повинен знати кожен: «Грати із вогнем не можна»

Розвага «Пригоди поросят»

Не десь далеко за горами, а тут, у нашому дворі жили чудові поросята, веселі й радісні були.

І  от одного разу в спеку, якраз канікули були, не знаючи про небезпеку у руки взяли сірники.

Ми — малесенькі курчата, доні мами — курки й тата,

Правила  безпеки знаєм, регулярно їх вивчаєм.

Лиха, діти, стережіться, та при цьому не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде,

Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить.

20.07.2018 День маленького патріота 

Девіз дня «Всі ми – діти твої, Україно!»

Розвага «Ми – маленькі українці»

На білому світі є різні країни, де ріки, ліси і лани.

Та тільки одна на землі – Україна, а ми  — її доньки й сини.

Ми є діти українські – хлопці та дівчата,

Рідний край наш – Україна, красна та багата.

Україно наша мила,ти наша рідненька,

               Ми тебе так щиро любим, хоч ми ще маленькі.

 

23.07.2018 День косичок та бантиків

Девіз дня: «Гарні дівчатка в садочку у нас»

Розваа «День народження бантика»

Капелюшки і бантики гарненькі: чевоні, жовті, зелененькі.

Щодня ми інші надягаєм, костюми ними прикрашаєм.

Ми Бантика свято так довго чекали, прикраси і сукні найкращі обрали

А ми — хлопці — вищий клас, дівчатка, гляньте — но на нас,

Хто з нас кращий обирайте і в таночку закружляйте.

24.08.2018 День Вітамінки 

Девіз дня: «Про своє здоров’я дбай, здорову їжу ти вживай»

Розвага «Подорож в країну Вітамінію»

Щоб дітки не хворіли, завжди були у силі, родину вітамінну у гості  запросили

Добрий день! Усім привіт! Вас вітає Айболить.

             Рада  бачити гостинну всю родину вітамінну.

             Діти, вам відомо, звісно – фрукти споживать корисн

25.07.2018 День музики

Девіз дня : «Чарівний світ музики кличе нас»

Розвага «Домісолька запрошує до гри»

Весела музика кличе всіх нас, для співу і танців прийшов уже час!

Полюбляю в ігри грати, мрію диригентом стати

Маракаси, бубни взяли і оркестр ми влаштували

26.07.2018 День казки 

Девіз дня : «У Країну казок вирушаємо!»

 Розвага «Мандрівка казковими стежками»

В країну казок підемо я і ти, у казці всім цікаво побувати. 
Там вірних друзів можемо знайти  і з ними хочемо разом пограти.   

Про трьох поросят казку ми знаєм, їм дім збудувати  допомогаєм

З казки Вовчик завітав, сіроманець нас лякав,

Та ми вовка не злякались, разом з ним у гру погрались.

Я — лисичка, я — сестричка, хитрувату маю звичку,

У курник я завітаю, може курочку впіймаю.

27.07.2018  День здоров’я

Девіз дня: «Хто здоровий, той сміється, все тому в житті вдається»

Фізкультурна розвага «В здоровому тілі — здоровий дух»

За що ми любим літо? За яскраві квіти,

За солодкі кавуни. Бач, як виросли вони.

За дні веселі і щасливі, що нам дарує щедро світ,

За ігри й забавки без ліку в цей неповторний час канікул.

Пісок на ігрових майданчиках: турбуємося про здоровя дітей

З настанням оздоровчого періоду діти більше перебувають на свіжому повітрі. Вони загартовуються та оздоровлюються, бігаючи та граючи під літнім сонечком. Часто ігри на свіжому повітрі повязані з піском. Однак він може становити небезпеку для здоров’я дітей через забрудненість збудниками захворювань. У піску можуть знаходитися збудники багатьох інфекційних та паразитних захворювань, зокрема й гельмінтозів — паразитних захворювань зазвичай шлункова-кишкового тракту. Збудниками гельмінтозів є плоскі та круглі черви. Основним джерелом зараження піску яйцями гельмінтів є випорожнення людини, котів, собак. Перебуваючи в піску, вони можуть тривалий час зберігати життєдіяльність та патогенність. Через забруднені піском руки яйця гельмінтів потрапляють до організму дитини, спричиняючи геогельмінтози та біогельмінтози.

Картинки по запросу ігри в піску з дітьми

Найпоширенішими геогельмінтозами у дітей є аскаридоз та трихоцефальоз — захворювання, спричинені гельмінтами, що розвиваються в піску, а паразитиють в організмі людини. Одним з найпоширеніших біогельмінтозів у дітей є токсокароз, збудник якого паразитує лише в собак або котів.

Збудниками аскаридозу є аскарида людська. Яйця аскарид у піску можуть зберігати життєдіяльні протягом року. З частинками піску або грунту збудник аскаридозу потрапляє і на продукти харчування — овочі, фрукти, ягоди, зелень. Аскариди паразитують у тонкому кишківнику. Середня тривалість життя в організмі дитини — близько року.

Збудник трихоцефальозу — волосоглави. Вони паразитують у товстому кишківнику та сліпій кишці. Небезпека трихоцифальозу полягає в тому, що середня тривалість життя  волосоглавів становить пять-шість років.

Токсокароз — гельмінтна інвазія з важким, тривалим і рецедивним перебігом.    Збудником токсокаразу є токсокари, що паразитують в організмі собак. Інфікування дитини відбувається під час контакту із тваринами, а також із забрудненим піском або грунтом. Яйця токсокар можуть зберігати життєдіяльність у піску або грунті тривалий час. Люди не можуть бути джерелом інфекції, адже в організмі людини з личинок не розвиваються дорослі особини паразита, що продукують яйця. Різноманітність симптомів токсокарозу зумовлена міграцією личинок організмом дитини.

Для профілактики захворювань дітей на гельмінтози дорослі мають:

* не допускати вигулювання собак на території закладу;

* на ніч закривати пісочниці кришками;

* змінювати пісок у пісочницях не рідше одного разу на рік;

* забруднений пісок замінювати на чистий;

* щоденно перемішувати та злегка зволожувати пісок перед грою.

Окрім того, слід щоденно прибирати територію навколо пісочниці двічі на день, зокрема за одну-дві години до гри дітей та у разі забруднення. Влітку прибирання супроводжується поливом двічі на день.

Метеочутливі діти: особливості їхнього здоровя

Метеочутливісь розуміють як залежність самопочуття людини від змін погодних умов.До змін у стані здоров’я людини призводять такі природні чинники:

— різкі коливання температури повітря;

— зміна атмосферного тиску;

— зниження рівня кисню в повітрі;

— магнітні коливання.

У здорової людини фізіологічні процеси в організмі своєчасно підлаштовуються до змін у довкіллі, і вона не відчуває негативного впливу. Це — своєрідна захисна реакція організму, тобто відбувається певна корекція вироблення тих чи тих гормонів, швидкості кровообігу, активності ферментів, здатності крові згущуватися тощо. Рівномірна і незначна зміна погодних умов викликає в організмі відновні реакції, які не виходять за межі фізіологічних можливостей. Утім перенесені захворювання та психічні навантаження можуть порушити рівновагу та зумовити чутливість до змін у довкіллі. Реакцію організму людини на ці зміни називають соматотропною вегетативною дисфункцією.

Фізіологічні особливості дитячого організму

Людський організм має міцний захист — імунну систему. Вона протидіє різним несприятливим чинникам: зовнішнім, зокрема метеорологічним, і внутрішнім, таким як захворювання або циклічні переналаштування біологічних процесів в організмі. Але в різних людей можливості імунної системи різні. Чутливішими до змін погодних умов, зокрема коливання атмосферного тиску, температури повітря, магнітних коливань, є діти. Адже імунна система у них лише формується. Якщо несформованій імунній системі доводиться діяти одночасно на кількох “фронтах”, то її реакція розпорошується, стає менш ефективною. Це зумовлює метечутливість. До того ж центральна та вегетативна нервові системи в дитини також не сформовані, тому не завжди можуть адекватно реагувати на дію погодних чинників та забезпечувати адаптацію організму до них.

Метеочутливість є вродженою здатністю організму людини. Рівень регуляції і роботи центрів, що відповідають за стан організму, діти успадковують від батьків. Зокрема, на роботу імунної системи дитини впливає перебіг внутрішньоутробного розвитку плода, коли закладаються органи і мажуть бути порушені механізми регуляції, а також перебіг пологів. Так, на погодні зміни зазвичай реагують діти, народжені шляхом кесареваго розтину, з ослабленим імунітетом або хронічними захворюваннями, недоношені діти.

У процесі розвитку дитини виокремлюють так звані критичні періоди становлення імунітету, у які вона найбільш вразлива:

— до 6 місяців;

— 2-3 роки;

— 6-7 років;

— 12-15 років.

Саме в ці періоди діти частіше хворіють, більше реагують на погодні зміна та зміни психологічної атмосфери в сім’ї та суспільстві.

Картинки по запросу метеочутливі діти

ПОРАДИ

для батьків щодо профілактики метеочутливості у дітей

* Заведіть метеорологічний щоденник, в якому занотовуйте стан дитини залежно від погодних умов.

* Постійно переглядайте календар несприятливих за геофізичними чинниками днів, щоб запобігти їх впливу на дитину або зменшити реакцію організму на них.

* Проводьте більше часу з дитиною на свіжому повітрі, грайте в рухливі ігри. Дитина має отримувати більше позитивних емоцій.

* Налагодьте позитивний психологічний клімат в сім’ї. Не сваріться при дитині, не підвищуйте на неї голос.

* Памятайте, фізичні навантаження мають бути відповідними віку дитини.

* Складайте дитячий раціон так, щоб він містив у достатній кількості білки, жири, вуглеводи, вітаміни.

* Враховуйте вік дитини та стан її здоров’я, а не свої бажання, обираючи місця для відпочинку.

* Обовязково давайте дитині час на адаптацію у перші дні перебування на відпочинку та на реадаптацію після повернення додому.

* Своєчасно проходьте з дитиною профілактичні медичні огляди в лікаря-педіатра або лікаря загальної практики сімейної медицини.

* Обовязково звертайтеся до лікаря за перших проявів захворювань у дитини.

Літо – час оздоровлення дітей. Використати цей період необхідно дбаючи про повноцінне загартування повітрям, сонцем і водою. Ці природні чинники треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартувальних процедур: системність, послідовність, регулярність, урахування стану здоров’я  та емоційного ставлення дитини до оздоровчих процедур.

Чим ще ми маємо наповнити літнє дозвілля дошкільників? Доречно, щоб це були ігри, розваги, спостереження, праця в природі, загартувальні процедури, пішохідні переходи, спортивні свята. Цікавими для дітей будуть лялькові вистави, концерти, вікторини, інсценівки, драматизації казок, у яких вони будуть брати безпосередню участь. Вихователь має потурбуватися про різноманітність вражень і знань, які отримають малюки за три місяці літа.

Загартувальні процедури

Загартування повітрям

– повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

– повітряно-сонячні ванни (на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину – відповідно до сезону і погоди, щоб забезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);

– сон на повітрі (якщо є умови);

Загартування водою

– обтирання (починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати до пояса, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС.

– обливання (Загартуванню сприяє обливання стоп – як самостійна процедура і в комплексі з ходінням босоніж по підлозі, холодному та гарячому піску. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

– купання ( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках, у відкритих водоймах разом з батьками);

– ходьба по вологому килимку, змоченому в сольовому розчині.

Загартування сонцем

– Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітям від 1 до 3 років.

– Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

– Загорати часто, але нетривало.

– Кращий час для засмаги: у середній смузі – 9-13 і 16-18 годин; на півдні – 8-11 і 17-19 годин.

– Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу.

– Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40 хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.

– Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 ْС.

– Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури. Попередити переохолодження дитячого організму.

– Не перебувати на сонці в повній нерухомості.

– Уникати сильного опромінення голови. Для попередження перегріву та сонячного удару дітям обов’язково надівати білу панаму або хусточку.

– Уникати загорання під сильним вітром.

– Краще загорати в лісі, саду, біля річки.

Експериментально-пошукова діяльність

„Досліди з водою і повітрям”

– Дослід „Бульбашки”. Опустити один кінець трубочки у воду, а через  інший кінець видувати повітря. Діти мають пояснити, що відбувається, чому?

– Дослід „Тоне чи ні”. Запропонувати дітям кинути у воду камінець, потім мочалку. Пояснити, що сталося, чому?

– Дослід „Хризантема”. Зробити з паперу трубочки. Один кінець розрізати на тоненькі смужки. Занурити у воду розрізаний кінець трубочки. Що відбувається зі смужками під водою? На що вони схожі? Чому вони спливають? Витягнути трубочки з води. Що відбулося, чому?

– Дослід „Вода, що не виливається”. Набрати повну коробочку води, згори покласти аркуш паперу, перевернути коробочку догори дном. Що сталося? Чому? (Пояснення: повітря тисне на папір і притискає його до коробочки).

– Дослід „Як швидше вилити воду із пляшки”. Наповнити водою по дві пляшки. Спробувати вилити воду з пляшок.  Одну з них тримати нерухомо шийкою донизу, а другу можна нахиляти, трясти, обертати. З якої пляшки вода виллється швидше? (Пояснення: вода з пляшки, що рухається виливається швидше, тому, що її місце займає повітря, що надходить ззовні).

Праця

– на городі;

– на майданчику;

– на квітнику;

– допомога молодшим дітям.

Самостійна художня діяльність

– виготовлення поробок з природного матеріалу (каміння, мушлі, листя, гілочки, шишки, насіння);

– виготовлення поробок з використанням круп (манка, пшоно, гречка, рис тощо);

– малювання піском і клеєм;

– рельєфні малюнки (для фарби: вода, сіль, крохмаль, гуаш);

– конструювання з паперу (орігамі);

– малювання вугіллям;

– пластилінове малювання;

– малювання нитками;

Створення умов для активізації рухів дітей

Однією з особливостей молодшого дошкільного віку є потреба дітей в активних і різноманітних рухах. Літньої пори ця потреба повністю задовольняється. Діти безперешкодно й досить подовгу ходять, здійснюючи цільові прогулянки за межі дошкільного закладу. На своїй ділянці вони захоплено бігають, лазять по сходах, драбинах, з’їжджають із гірок, гойдаються на гойдалці, катаються на машинах і велосипедах.

Широко використовуються умови місцевості: з невеликого пагорбка можна збігати, вузеньку неглибоку канавку переступити і т. ін.

Діти пролазять крізь дуги, обручі, залазять в ящики, крокують по пеньочках-«гусеницях», колоді у вигляді крокодила, збивають кулями кеглі, граються із м’ячами.

У той же час малята мають можливість відпочити, сидячи на лавочках, розставлених по всій ділянці, спокійно поспостерігати за однолітками, що граються. Під мереживною тінню дерев, на траві бажано розстеляти легку ковдру, на якій діти могли б поповзати, а то й просто полежати, дивлячись на синє небо й легенькі білі хмаринки.