Про тимчасове призупинення освітнього процесу

в КЗ «ДНЗ №43 ВМР»

      На виконання рішення Вінницької міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій(протокол №8 від 11.03.2020р.) на основі Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»,  інструктивно-рекомендаційного листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 р. № 1/9-154,  наказів Департаменту освіти  Вінницької міської ради  «Про тимчасове призупинення освітнього процесу в закладах дошкільної освіти» № 125 від 13.03.2020р., «Про продовження призупинення  освітнього процесу  в закладах дошкільної  освіти»  №138 від 27.03. 2020р., з метою запобігання та недопущення поширення захворювання на корона вірус COVID-19, освітній процес у  комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад № 43 Вінницької міської ради»  призупинено  з 16.03.2020р по 24.04.2020р. (включно), заклад переведено на дистанційну форму роботи.

    Відповідно до Наказу департаменту освіти Вінницької міської ради № 149 від 24.04.2020р.  дія карантину прождовжена до 11 травня 2020 року включно.

      Міністерством освіти і науки створено окремий ресурс «Вчимо і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти», який містить перелік ресурсів із вправами та завданнями для дітей дошкільного віку, поради батькам дітей, рекомендації для занять та іншу корисну інформацію. Ознайомитись із матеріалами можна  тут.

План дистанційної роботи КЗ «ДНЗ №43 ВМР» 

на період  з 16.03.2020р. по 24.04.2020р.

План дистанційної роботи КЗ «ДНЗ №43 ВМР»  

на період з 27.04.2020р. по 11.05.2020р.

План  дистанційної роботи КЗ «ДНЗ №43 ВМР» 

на період  з 12.05.2020р. по 22.05.2020р.

 

 Шановні батьки!

    Пропонуємо вам деякі рекомендації щодо організації змістовної та корисної діяльності дітей в умовах карантину. Плани дистанційної роботи з дітьми вашої групи  Ви зможете знайти у розділі «Наші групи», перейшовши на сторінку вашої групи.

 

Благодійний фонд  «Щаслива лапа»

пропонує вам та вашим дітям долучитись до інтерактивного онлайн заняття

«Ми і тварини на карантині»  

   7 травня 2020 року об 11:00 заняття буде проходити в онлайн режимі на  YouTube-каналі (https://www.youtube.com/channel/UCV8N7NiJqZJsssMT3wAjjzQ)  та у  групі «Happy paw» в facebook (https://www.facebook.com/HappyPawFund/ ). Захід абсолютно безкоштовний. Що необхідно підготувати до заняття? Для того, щоб діти були активними учасниками заняття, ми рекомендуємо попросити дорослих підготувати дві карточки (зеленого та червоного кольорів).

 

Домашня студія розвитку дошкільнят

Корисні посилання для батьків та їх малят

( електронний каталог розвиваючих завдань

за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти)

Освітня лінія «Особистість дитини»

Фізкультхвилинка «Веселі звірята»

Фізкультхвилинка «Мухомори»

Фізкультхвилинка «Веселі зайці»

Фізкультхвилинка з кошенятами

Ранкова зарядка «Побудило сонечко нас з тобою»

Руханка «Якщо ти щасливий» 

   Фізкультхвилинка «Подивись на небо»

   Фізкультхвилинка «Скік та скок»

   Руханка «Вверх — вниз»

 

 

Освітня лінія «Мовлення дитини»

Весела абетка тітоньки Сови

Українська абетка. Звук і буква К

Казочка про наголос

Як звернутися до незнайомої людини

 

 

Освітня лінія «Дитина в соціумі»

Малятам про Великдень

Чемними зростаємо

На чому ми подорожуємо

 

Якщо ти скоїв поганий вчинок

Якщо ти сам удома

Якщо з тобою не дружать

 

 

Освітня лінія » Гра дитини»

Розвивальні ігри

Розвивальні мультики українською мовою від каналу «Ладоньки ладусі

Ігри від дитячого журналу «Пізнайко»

Ігри від дитячого порталу «Пустунчик»

 

Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі»

 Весняні місяці 

Секрети води

Такі цікаві комашки

 

 

 

Червона книга України

Дикі тварини та їх дитинчата

Захист довкілля

Звуки природи

Овочі

Фрукти та ягоди

Освітня лінія

«Дитина в сенсорно — пізнавальному просторі»

Малятам про коло   

Лічба

Такі різні геометричні фігури

Про величину, розмір та вагу предметів

 

 

   

  Дошкільнятам про геометричні фігури

Знайомство з годинником

 

Вчимо цифри та розв’язуємо задачі з їжачком Жекою

Весела математика — уроки тітоньки Сови

 

 

 

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

Образотворча майстерня. Малювання

 

Різнобарвна веселка

Пожежна машина

Різнокольорова гусінь

 

 

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

Образотворча майстерня. Аплікація

Кролики-братики

Веселі кошенята

Гілочка яблуні розквітла

Весняні квіти

Великодня листівка

 

 

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

Образотворча майстерня. Ліплення

Колобок

Веселе мишеня

Песик Гавчик

Пластилінова киця

Веселий Вінні Пух

                                              Ліплення з солоного тіста

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

Музичний калейдоскоп

Консультації для батьків

 «Прокидаймося з музикою»

«Музикотерапія. Контролюємо гіперактивність. Етап І. Прислухаємося до музики»

 «Музикотерапія. Контролюємо гіперактивність. Етап ІІ. Музичні ігри» 

«Музикотерапія. Контролюємо гіперактивність. Етап ІІІ. Закріплюємо результат»

 Корисні посилання щодо цікавого проведення дозвілля з дітьми

 «Розвиток відчуття ритму»

 «Музикотерапія. Опановуємо гнів»

 «Кухонний оркестр»

Співаємо, танцюємо, граємо  та слухаємо музику з дітьми

Збірка  дитячих піскнь українською мовою

Дитячі пісні українською мовою «Сонечко», «Кішка і Мишка», «Дощик накрапає»

Пісня «Ціпоньки»

Пісня «Звірята і дощик»

Великодні дитячі пісні

Пісня «В гості до бабусі»

Пісня «Кап — кап»

Пісня «Дощик

Танок маленьких каченят

Танок «Кроком руш»

«Подоляночка»

Ой, люлі, люлі, налетіли гулі

 

Освітня лінія «Дитина у світі культури»

Художня література

Розповідання казки «Писанка»

Розповідання вірша Наталі забілої «Стояла собі хатка»

Вивчення вірша «Синя квіточка» Петра Короля

Українська народна казка «Колобок»

Українська народна казка «Ріпка»

 

Розповідання вірша Наталі Забілої «олівець — малювець»

Українська народна казка «Івасик — Телесик»

Розповідання оповідання Василя сухомлинського

«Соромно перед соловейком»

 

Перелік  дитячих  сайтів на  допомогу  батькам:

  • https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість
    почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
    http://posnayko.com.ua/ Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.
    https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато
    цікавого і для батьків.
    http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
    шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
    яскравими сюжетами та звуковим супроводом
    https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма
    тощо
    http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до
    школи, творчість
    http://www.raskraska.com/ Раскраски для детей — бесплатно распечатать, скачать,
    раскрасить онлайн


Яку діяльність запропонувати дитині дошкільного віку?

Ігрова 

     Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивний емоційний настрій, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.

Трудова 

     У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей.

У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.


Художньо-продуктивна 

У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.

 

 


Поради для батьків від МОН та ЮНІСЕФ

Іграшки

Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок: ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.
Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди).
Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор. Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило. 
Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.

Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:

  • Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.
  • Співайте розвиваючі дитячі пісні.
  • Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
  • Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.

Давайте заспокоїмося

Кожного дня дітям (і вам також) потрібен період спокою. Це – слушний момент для того, щоб розслабитися та «підзарядити батарейки». Ось кілька ідей:

  • Почитайте щось разом чи окрема (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).
  • Уявіть це! Перед читанням книги, разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.
  • Використовуйте розмальовки, разом складайте пазли чи будуйте щось з кубиків.
  • Грайтеся в «дочки-матері» з використанням м’яких іграшок, ляльок, а також машинок і кухонних предметів.
  • Стікери на папері: ви можете намалювати на аркушах паперу різні форми, літери чи цифри, а дитина з’єднуватиме їх за допомогою стікерів.
  • Скотч на папері: ви можете нарізати клейку стрічку на маленькі шматочки, а дитина наклеюватиме їх на папір (дорослим це може здатися нудним, проте малюки обожнюють це заняття).

Рухаймося!

Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось кілька ідей:

  • Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки і уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку.
  • Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
  • Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, збудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне — безпечною!
  • Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
  • Малюки дуже люблять виклики, особливо коли стають сильнішими та більш скоординованими. Запитайте: «Ти можеш підняти одну ногу? А доторкнутися руками до колін?» Використання назв частин тіла під час такої гри допоможе дитині навчатися, а також показати вам усе, на що здатне її тіло, що росте.
  • Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика у руки – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
  • Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами.

Не давайте дітям нудьгувати:

  • Пластилін – відмінний матеріал, адже діти проявляють свою творчість, зміцнюють руки та розвивають дрібну моторику.
  • Помпони. З помпонами можна грати в різні ігри, наприклад, поєднувати кольори.
  • Порожня ванна, заповнена м’якими іграшками. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
  • Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це мука, вода та харчовий фарбник: налийте 1 склянку холодної води та висипте 1 склянку муки у каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
  • Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси. Якщо у вас немає бісеру, зробіть прикраси або змійки з макарон-пір’їн чи ріжок. Можна також пофарбувати макарони.
  • Купання! Зберіть машинки, фігурки солдатиків, ляльки, дрібних звірят тощо та покладіть їх у раковину. Заповніть її мильною водою. Поряд приготуйте ємність з чистою водою для полоскання. «Викупайте» іграшки, сполосніть їх та висушіть рушником. Окрім веселощів, ця діяльність навчить вашого малюка певного порядку дій: з часом він має робити це самостійно під доглядом батьків.
  • Картонні коробки. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. Цікаво, наскільки діти полюбляють гратися з такими простими речами! З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів. Для фантазії меж не існує.
  • Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
  • Перевдягання та рольові ігри.Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
  • Створення спогадів. Придбайте два примірники одного і того ж журналу – бажано глянцевого, з великою кількістю фотографій. Краще за все вибрати тематичний журнал: дозвілля, машини, природа, домашні улюбленці тощо. Потім дайте дітям ножиці (якщо вони вміють ними користуватися), клей та аркуші паперу такого ж розміру з тим, щоб вони створювали власні «спогади».
  • Дайте дитині свій телефон чи планшет і знайдіть в Youtube ролики «як просто намалювати … покрокова інструкція». У такий спосіб вони зможуть навчитися малювати єдинорогів, собак, фрукти і таке інше.

Долучайте дітей до «справжньої» роботи 

Однією з найулюбленіших дитячих ігор є допомога вам у виконанні справжніх справ. Ось кілька ідей:

  • Подумайте, чи зможе дитина допомогти вам з приготуванням їжі, накриванням на стіл і таке інше.
  • Сортування чи складання білизни. Особливо захопливими для дитини є ігри зі шкарпетками (навіть якщо вони чисті та вже спаровані).
  • Залучайте їх до прибирання чи складання речей (наприклад, скласти взуття у шафку чи сховати рулони туалетного паперу в комод). Ці завдання можуть бути доволі важкими для малюків, які щойно навчилися ходити, проте їм все одно буде цікаво. Більше того, ця діяльність покаже їм цінність співпраці.
  • Запропонуйте дитині приготування «їстівної веселки». Підберіть для цього різні корисні продукти за кольорами: жовті банани, , червоні та зелені яблука, апельсини і таке інше. Нехай дитина вибере, що вона їстиме наступне, і поговоріть про різні «їстівні» кольори. Який колір є найсмачнішим?                                                                                                                                                                                                                                                      ЯК ГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО COVID-19