1. Перебування в групі зі здоровими ровесниками дає дитині з особливостями розвитку можливість розвивати відповідно її віку комунікативні та соціальні навички;
2. Щодо інтелектуального розвитку – заняття з залучення дітей з особливими потребами сприяють концентрації уваги дітей, посилення їхньої мотивації до навчання;
3. Досвід успішного перебування в інклюзивній групі є добрим підґрунтям для подальшого освітнього залучення та підвищення кваліфікації протягом усього життя.
Перший етап залучення дітей з особливостями психофізичного розвитку до загально-освтінього простору здійснюється у дошкільному навчальному закладі. Педагоги докладають багато зусиль, аби в інклюзивній групі створити таку атмосферу взаєморозуміння та взаємодопомоги між дітьми, щоб забезпечити дитині з особливостями психофізичного розвитку можливість самоствердитися, подолати неадекватні установки та стереотипи, набути певних навичок соціальної поведінки. Перебування дітей з особливостями розвитку серед однолітків допомагає їм дадаптуватись до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження. З другого боку, діти, які їх оточують, та дорослі вчаться спілкуватися та працювати разом, формується почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед – прийняття та визнання. Тобто, соціальна інтеграція дитини з особливими потребами в середовище дітей без особливостей розвитку є не тільки бажаною, а й обов’язковою умовою її подальшого особистого росту й адекватної соціальної адаптації.
Основою для успішної інтеграції дитини в суспільство є взаємодія спеціалістів і батьків дитини з особливостями розвитку, їх критичність і гуманізм, професіоналізм і відповідальність у всій системі стосунків з дитиною, а також дбайливе ставлення до дитини, вияви ласки, тепла, розуміння, почуття емпатії та альтруїзму не тільки з боку дорослих, а й з боку здорових однолітків.
Для дітей з особливостями розвитку дуже важливо, аби ці особливості були помічені якомога раніше. Тоді планомірна і систематична робота спеціалістів та членів родин буде більш ефективною. Тому UNICEF розробило таблицю для оцінки розвитку дітей до 3 років «Червоні прапорці», завдяки якій батьки та педагоги зможуть перевірити розвиток малюка.
Шановні батьки, якщо ви помічаєте незвичні явища у розвитку та поведінці вашої дитини, корисним буде звернутися до спеціалістів інклюзивно-ресурсного цетру (ІРЦ).
