1. Перебування в групі зі здоровими ровесниками дає дитині з особливостями розвитку  можливість розвивати відповідно її віку комунікативні та соціальні навички;

2. Щодо інтелектуального розвитку – заняття з залучення дітей з особливими потребами сприяють концентрації уваги дітей, посилення їхньої мотивації до навчання;

3. Досвід успішного перебування в інклюзивній групі є добрим підґрунтям для подальшого освітнього залучення та підвищення кваліфікації протягом усього життя.

Перший етап залучення дітей з особливостями психофізичного розвитку до загально-освтінього простору здійснюється у дошкільному навчальному закладі. Педагоги докладають багато зусиль, аби  в інклюзивній групі створити таку атмосферу взаєморозуміння та взаємодопомоги між дітьми, щоб забезпечити дитині з особливостями психофізичного розвитку можливість самоствердитися, подолати неадекватні установки та стереотипи, набути певних навичок соціальної поведінки.    Перебування  дітей з особливостями розвитку серед  однолітків  допомагає їм дадаптуватись до нормальних життєвих ситуацій, позбутися почуття ізольованості, відчуження. З другого боку, діти, які їх оточують, та дорослі вчаться спілкуватися та працювати разом, формується почуття відповідальності за товаришів, які потребують не лише допомоги, а насамперед – прийняття та визнання. Тобто, соціальна інтеграція дитини з особливими потребами в середовище дітей без особливостей розвитку   є не тільки бажаною, а й обов’язковою умовою її подальшого особистого росту й адекватної соціальної адаптації.

Основою для успішної інтеграції дитини в суспільство є  взаємодія спеціалістів і батьків дитини з особливостями  розвитку, їх критичність і гуманізм, професіоналізм і відповідальність у всій системі стосунків з дитиною, а також  дбайливе ставлення до дитини, вияви ласки, тепла, розуміння, почуття емпатії та альтруїзму не тільки з боку дорослих, а й з боку здорових однолітків.

Для дітей з особливостями розвитку дуже важливо, аби ці особливості були помічені якомога раніше. Тоді планомірна і систематична робота спеціалістів та членів родин буде більш ефективною. Тому UNICEF розробило таблицю для оцінки розвитку дітей до 3 років  «Червоні прапорці»,  завдяки якій батьки та педагоги зможуть  перевірити розвиток малюка.

Шановні батьки, якщо ви помічаєте незвичні  явища у розвитку та поведінці вашої дитини, корисним буде звернутися до спеціалістів інклюзивно-ресурсного цетру (ІРЦ).