Музичний керівник
Синяговська Наталія Юріївна
Впроваджує педагогічну систему музичного виховання К.Орфа
Музика допомагає малюкові почути, відчути різноманітність навколишнього світу, дякуючи мелодії малюк вчиться пізнавати себе та найближче оточення. Тому важливо, як можна раніше, дати можливість дитині зіткнутися з музикою.
Серед методик музичного розвитку дітей раннього віку система німецького композитора Карла Орфа (1895-1982) займає важливе місце. Суть методики «Музика для дітей» полягає в розкритті музичних талантів у дітей через імпровізацію в музиці та руху.
Основна ідея Карла Орфа – самостійний пошук дітьми музиканта в собі через навчання грі на простих музичних інструментах, таких як маракаси, дзвіночки, трикутники, металофон, ксилофон та інші. Композитор ввів термін «елементарне музиціювання», тобто процес, який складається з декількох елементів: спів, імпровізація, рух та гра на музичних інструментах. Карл Орф розробив дитячі пісеньки, п’єси та вправи, які можна легко міняти та придумувати нові разом з дітьми.
Методика «Музика для дітей» Карла Орфа викликає великий інтерес завдяки безперечним перевагам:
- для організації музичних занять не потрібно спеціальної музичної освіти;
- система легко поєднується з іншими методиками раннього розвитку дитини за рахунок своїй універсальності та економічності, крім того висока адаптація к різноманітним національним умовам дозволяє використовувати найкращі зразки народної культури;
- методика Карла Орфа враховує індивідуальні особливості дитини та позволяє ефективно взаємодіяти дітям з різними навиками, здібностями та потребами;
- методика закладає великий потенціал для розвитку дітей раннього віку та подальшої творчої діяльності.
На музичних заняттях по методиці Карла Орфа створюється атмосфера ігрового спілкування, де кожен малюк нарівні з дорослим має змогу проявити свою індивідуальність. Елементи системи музичного виховання спрямовані на розвиток творчих здібностей та навиків малюка, вони гармонійно вплітаються в структуру занять.
- Речові вправи. Розвивають у дитини почуття ритму, сприяють формуванню правильної артикуляції, показують різноманітність динамічних відтінків та темпів.
- Поетичне музицювання. Цей елемент допомагає дітям відчути гармонійне звучання поезії та музики. Діти легко запам’ятовують вірші.
- Музично-рухові вправи. Активні вправи готовлять дітей до спонтанних рухових виражень, вчать їх зображати настрій та звуки за допомогою елементарних рухів – хлопки, притопи.
- Гра з інструментами. Цей вид діяльності удосконалює раніш придбані малюком навики володіння темпом, ритмом, динамікою. Діти вчаться взаємодіяти між собою та легко розвивають почуття ансамблю.
- Елементарний музичний театр. Цей елемент являє собою інтегровану ігрову форму діяльності, яка передбачає одночасний вплив музики, руху, танцю, мови та художнього образу в зображувальній грі.
Популярність методики музичного виховання Карла Орфа зростає. Система раннього музичного розвитку дитини має велике значення, воно дає передумови для подальшого творчого розвитку особистості та самопізнання.
Консультації для батьків
«Прокидаймося з музикою»
https://moderato.in.ua/klasyka-dlya-ditey/prokidayemosya-z-muzikoyu.html
«Музикотерапія. Контролюємо гіперактивність. Етап І. Прислухаємося до музики»
«Музикотерапія. Контролюємо гіперактивність. Етап ІІ. Музичні ігри»
https://moderato.in.ua/klasyka-dlya-ditey/kontrolyuyemo-giperaktivnist-etap-ii-muzichni-igri.html
«Музикотерапія. Контролюємо гіперактивність. Етап ІІІ. Закріплюємо результат»
Корисні посилання щодо цікавого проведення дозвілля з дітьми
https://www.facebook.com/dilidili.kyiv
«Розвиток відчуття ритму дітей раннього віку»
https://vseosvita.ua/library/ak-rozvinuti-
pocutta-ritmu-ditini-i-doroslomu-158549.html
«Музикотерапія. Опановуємо гнів»
https://moderato.in.ua/klasyka-dlya-ditey/master-anger-2-music- therapy.html
https://moderato.in.ua/klasyka-dlya-ditey/master-anger-2-music-therapy.html
«Кухонний оркестр»
https://moderato.in.ua/klasyka-dlya-ditey/kitchen-orchestra.html