Матеріально — технічне забезпечення

Площа земельної ділянки — 1,2 га . Територія має огорожу по всьому периметру.

Будівля КЗ «ЗДО № 43 ВМР» огороджена зеленою зоною та парканом, на території розташовані клумби, газони, насаджено дерева та кущі.

За останні два роки поновлені малі ігрові форми, пісочниці з кришками на групових майданчиках , які утримуються в належному стані, пофарбовані в яскраві кольори, надійно закріплені.

Озелененню дошкільного закладу приділяється велика увага. Щороку досаджуються нові дерева та кущі, висаджуються квіти на квітниках, по периметру будівлі та на ігрових майданчиках. Кожна група має окремий майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс та ігрове обладнання. На даний час працює за призначенням 8 ігрових майданчиків, відповідно кількості працюючих груп, 3/4 площі майданчиків вкрито травою, що забезпечує комфортне перебування дітей  на ділянці в теплу пору року. На групових майданчиках розміщено малі форми: ліани, турніки, обладнання для пролізання, підлізання; каруселі, сфери, пісочниці з кришками . Крім цього на ділянці закладу є спортивний майданчик, обладнаний малими спортивними формами; в наявності яма для стрибків, турніки, ліани. На початку навчального року все ігрове обладнання майданчиків випробується на міцність , що фіксується актами.

Будівля дошкільного закладу побудована за типовим проектом, має два поверхи та загальну площу 1322,4 м кв. Площа групових приміщень складає 895,6 м кв. Дошкільний заклад розміщується у двоповерхову будинку, в якому дотримується принцип ізоляції груп одна від одної, групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі і мають окремий вхід. Згідно з технічним паспортом заклад розрахований на 7 груп. Є музично — спортивна зала, медичний та маніпуляційний кабінети, харчоблок, пральня методичний кабінет, кабінети завідувача, завідувача господарства кастелянші, комора та підсобні приміщення.

Будівля дошкільного навчального закладу, територія відповідає Санітарному регламенту для дошкільних навчальних закладів та утримуються в належному стані. Медичний кабінет, харчоблок, пральня знаходяться у належному санітарному стані, забезпечені спеціальним обладнанням.

Медичний блок розташований на І поверсі, складається з двох приміщень, які використовуються за призначенням, а саме: медичний кабінет, процедурний кабінет .

Медичний кабінет обладнано меблями:

книжковою шафою, в якій розміщена література з медичного обслуговування дітей, організації процесу харчування в ЗДО, довідники; зберігаються медичні картки дітей по вікових групах, тут же розміщено папки з матеріалами різного спрямування (харчування дітей, медичне обслуговування, матеріали з лікувально-профілактичної роботи, санітарно-просвітницької роботи, оздоровчої роботи тощо);

письмовим столом з настільною лампою та канцелярським набором, стільцями, кріслами, журнальним столом та іншими меблями для зручності роботи сестри медичної з персоналом та батьками.

Процедурний кабінет оснащено холодильником для зберігання ліків, шафою аптечною (2шт.) для медичних препаратів, кушеткою, столом медичним, кварцевою лампою, з проточною холодною і гарячою водою. Оснащення кабінету відповідає вимогам табелю оснащення кабінетів тимчасових щеплень. Процедурний кабінет забезпечено медичними препаратами у відповідності до «Переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу для надання невідкладної медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». В цьому ж приміщенні розташовано ростомір, медичні ваги для зважування дітей та холодильник для зберігання добових проб.

Приміщення харчоблоку дошкільного закладу № 43 відповідає вимогам «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів » , затвердженому МОЗ України від 24.03.2016 року № 234 : розташоване на І поверсі, має вихід на вулицю. До складу харчоблоку входять: гарячий цех, цех обробки сирої продукції, приміщення для холодильного обладнання, для зберігання продуктів та роздягальна. Харчоблок, допоміжні приміщення, все обладнання відповідають санітарно – гігієнічним вимогам, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах (зі змінами), затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 р.№ 202/165. Гарячий цех оснащено: електричною плитою (1шт.), жарочною шафою (1 шт.), електросковородою (1шт.), електрокотлом (1шт.), електром’ясорубкою (1 шт.), електронними та механічними вагами (2 шт.). Вага щорічно повіряється. Крім того, в ньому встановлено одна чугунна ванна та мийка для миття рук. Все обладнання в робочому стані, своєчасно проходить перевірку спеціалістами, ремонт та повірку. Для миття кухонного посуду, первинної обробки овочів виділені окремі частини кухні, відокремлені перегородками та оснащені промаркованими металевими столами, металевими мийками з нержавіючої сталі для миття та обробки сирої продукції. В приміщенні для холодильного обладнання розташована морозильна камера, холодильна шафа та два холодильники для зберігання продуктів і продовольчої сировини. Все холодильне обладнання промарковане, використовується за призначенням, оснащено термометрами для контролю температурного режиму при зберіганні продуктів харчування. В цьому ж приміщені розташовані стелажі для кухонного посуду. В 2019 році за бюджетні кошти на харчоблоці встановлено дев’яти — ситупеневу систему очистки води, пароконвекційну піч PRIMAX TUT-910-H5 та електроплиту на 4 комфорки.

Харчоблок забезпечено достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, який промарковано та використовується за призначенням. Посуд виготовлений з нержавіючої сталі та з алюмінію, у відповідності до санітарних норм та зберігається на стелажах. В 2016 році (за позабюджетні кошти) зроблено косметичний ремонт в приміщенні для зберігання продуктів та роздягальній, замінено двері (видача ). Придбано холодильник та кухонний посуд в достатній кількості (за позабюджетні кошти). Всі інженерні системи харчоблоку — каналізаційна, вентиляційна, електрична та система водопостачання в робочому стані, щорічно та за необхідності проводиться ревізія каналізаційної та вентиляційної систем, про що є запис в Акті готовності ДНЗ до роботи в новому навчальному році. Санітарний стан харчоблоку відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Генеральне та щоденне прибирання проводиться за встановленим графіком, з миючими засобами, які внесені до єдиного реєстру МОЗ України та мають позитивний висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи МОЗ України (сертифікати в наявності).

Овочесховище знаходиться в окремій будівлі, його облаштування відповідає вимогам Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. Овочесховище оснащене стелажами для зберігання овочів та фруктів, трапиками, на яких розташовані ємності з овочами, вагами для зважування овочів. Овочесховище має два відділення, що є зручним для розташування овочів за строками реалізації та дотримання «товарного сусідства». Комора оснащена: вагами, для зважування продуктів при видачі на харчоблок; стелажами, на яких зберігаються в ємностях олія, печиво, чай, консерви, тощо; трапиками, на яких розміщено мішки з борошном, крупами та цукром.

Оформлення групових приміщень, кабінетів, зали є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. Групові кімнати, коридори, музично – спортивна зала світлих кольорових відтінків, підібрані декоративні сучасні елементи для оформлення інтер’єру. У холах та коридорах розташовані стенди, що розкривають напрямки роботи закладу, виставки малюнків, фотовиставки, розміщені інформаційні куточки. До складу групових кімнат входять: роздягальня, спальна кімната, туалетна кімната. Меблі як групових, так і спальних кімнат, відповідають фізіологічним особливостям вихованців, ігрові зони обладнані згідно віку дітей та програмових вимог.

Забезпечення дошкільного закладу ігровим, спортивним, наочно-дидактичним матеріалом, навчальними посібниками, психолого-педагогічною та методичною літературою здійснюється у відповідності до вимог Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу (друге видання, доповнене), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509.

Забезпечення закладу технічними засобами навчання.

Всі технічні засоби знаходяться у вільному доступі для педагогів та використовуються в роботі з дітьми на 40%, їх застосування роблять процес пізнання цікавим, творчим, яскравим як для дітей, так і для педагогів.

Комп’ютери і ноутбуки дошкільного закладу підключені до системи Інтернет. В закладі наявна Wi-Fi зона.

Найменування ТЗНГрупа №1Група №2Група № 3Група №4Група №5Група №6Група №7Група №8Музично – спортивна залаКабінет завідувачаКабінет вихователя-методистаКабінет завгоспа
Телевізор1
Комп’ютер111
Ноутбук11
Магнітофон1111111
Музичний центр1
Принтер11
Роутер1
Фотоапарат1
Відео-проектор1
Мультимедійна дошка1

 

Музично – спортивна зала є осередком естетичного та фізичного виховання дошкільників, у ній одня, відповідно до розкладу, проходять музичні та фізкультурні заняття в усіх вікових групах, а також відбуваються свята, розваги, театральні вистави. Спортивне обладнання щороку обов’язково тестується, складається акт і при відповідності всім заходам безпеки, продовжує використовуватись у роботі. Музично – спортивна зала та групові приміщення дошкільного навчального закладу забезпечені спортивним обладнанням та інвентарем на 65 % (за браком фінансування), а саме:

 

 

Спортивне обладнання
музично – спортивна залагрупові приміщення
1.гімнастична стінка16шт
2.драбина приставна з гачками1
3.дошка ребриста2шт.7шт
4.лава гімнастична2
5.дуга для підлізання: (висота 60 см)2шт.2шт
6.куб: висота 15 см5 шт20шт
7.висота 20 см5 шт8 шт
8.висота 30 см5 шт8 шт.
9.мішені різні2шт.6 комплектів
10обладнання для стрибків у висоту (стійки, шнур з вантажем на кінцях, гумова доріжка)1компл.
11кільця баскетбольні з сіткою2шт.
12канат для вправ на підлозі1 шт.
13мат гімнастичний (розмір 1,5 х 2 м)2 шт.
14доріжка масажна3 шт16 шт
15індивідуальний килимок6 шт.
16нестандартне обладнаннякомпл.в кожній групі
17турнік3шт (спортивна ділянка)
18яма з піском (розмір 2 х 3 м)1 шт.(спортивна ділянка)
Спорядження та іграшки
19м’яч гумовий:(d = 20 — 25 см)20шт.40 шт
20обруч15шт.32 шт
21палиця гімнастична пластмасова (довжина 60 см)30шт.32 шт
23шнур( довжина 10 м)18 шт
24скакалка1040 шт
25мішечок з піском для метання (150 — 200 г)20шт.5 комплектів
26прапорець для фізичних вправ40шт.8 комплектів
27стрічка на кільці (довжина 40 — 50 см)40шт.8 комплектів
28кубик пластмасовий (висота 5 — 7 см)40шт.8 комплектів
29хусточка408 комплектів
30брязкальце308 комплектів
Приладдя
31секундомір1шт.
32свисток1шт.
33термометр для вимірювання t° повітря1шт.
34корзина для м’ячів2шт.12шт
35стійка для палиць3шт.4 шт
36тара для мішечків з піском1шт.4 шт
Інструменти музичні
37фортепіано11
38бубон: великий2
39маленький416 шт.
Моделі, іграшки
40дитячі музичні іграшкові інструменти озвучені10шт8 комплектів
41музичні іграшки озвучені10шт8 комплектів
Приладдя та інвентар
42костюми та деталі до них25шт.в кожній віковій групі
43ширма (висота до 2 м)1шт.1 шт
44ширма настільна4 шт.
45елементи декорацій
46різновиди театру2 наб.8 комплектів
47аудіотека1в кожній віковій групі

Для проведення роботи з дітьми широко використовуються технічні засоби: акустична система, мікрофон, магнітофони, музичний центр, телевізор., відеопроектор, мультимедійна дошка. Основним інструментом, який використовується під час занять є фортепіано.

Згідно типового проекту ДНЗ, до складу групових приміщень входять приймальні кімнати з індивідуальними шафами для одягу дітей та полицями для взуття; ігрові кімнати з набором меблів, та осередками предметного розвивально – ігрового середовища, спальні та санітарно-побутові приміщення. Всі приміщення групових кімнат в повній мірі відповідають санітарним, педагогічним, естетичним вимогам. Всі групові приміщення обладнано ростовими меблями, сантехнікою, незабороненим технічним обладнанням, а також наочно-дидактичними посібниками, художньою літературою, спортивним обладнанням, іграшками, тощо.

Забезпечення музично — спортивної зали, групових приміщень обладнанням відповідають Примірному переліку ігрового та навчально — дидактичного обладнання для ЗДО на оптимальному рівні. Оформлення групових приміщень для дітей, зали, коридорів є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. При організації та облаштуванні життєвого простору у групових приміщеннях, педагогами враховується його значимість для становлення особистості дитини, формування її смакових уподобань. Для забезпечення потреби дітей варіативно використовувати простір, виявляти свої інтереси, вихователі постійно трансформують оснащення центрів розвитку: ігрового, самостійної художньої діяльності, літературно-театрального, пошуково-дослідницького, тощо. При оформленні приміщень педагогами враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців. Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень – є однією з складових розвитку естетичних почуттів, естетичних оцінок та естетичного ставлення до оточуючого. В кольоровій гаммі приміщень для дітей використані теплі та спокійні тони. Цікаві конструкції дитячих меблів, меблів в ігрових, навчальних та природничих центрах створюють єдиний ансамбль, який органічно вписується в загальний стиль оформлення ДНЗ. Забезпечення дошкільного закладу сучасними навчально-наочними посібниками та іграшками здійснюється відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально — дидактичного обладнання для ЗДО, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2017 року № 1633 за рахунок додаткових джерел фінансування.

Педагогічний колектив закладу працює над подальшим вдосконаленням навчально-матеріального забезпечення ДНЗ. Особливий акцент при цьому зроблено на залучення додаткових джерел фінансування (благодійна батьківська допомога, спонсорські кошти, тощо); на забезпечення індивідуально-особистісного зростання кожної дитини через індивідуалізацію та диференціацію навчального матеріалу. Створена на сьогодні навчально-матеріальна база дошкільного закладу в відповідає вимогам Державного стандарту – Базовому компоненту дошкільної освіти (нова редакція). Кожна група ДНЗ забезпечена сучасними наочними та дидактичними посібниками. Формуванню та розвитку ключових компетентностей дошкільників допомагають сформовані в кожній групі центри розвитку, в яких створені сприятливі умови для всіх видів ігрової, навчальної, пошуково-дослідницької, фізкультурно-оздоровчої, художньо-естетичної та трудової діяльності дітей. Для створення оптимального розвивального простору педагогічні працівники підібрали різне обладнання, продумали його оптимальне розміщення та кількість. Ігрові осередки займають центральне місце у групових приміщеннях. Вони передбачають осередки сюжетно – рольових ігор, осередки театралізованих ігор та осередки дидактичних ігор. Педагоги забезпечили обладнання та ігровий матеріал для наступ них сюжетно – рольових ігор : «Сім’я», «Дитячий садок», «Лікарня», «Магазин», «Пошта», «Перукарня», «Ательє», «Будівельники», «Дорожній рух», «Моряки», «Ферма», «Зоопарк», «Школа», «Бібліотека». Осередки театралізованої діяльності містять різні види театрів, елементи декорацій, атрибути для ігор — драматизацій, костюми та їх елементи, ширми. Кожна група забезпечена достатньою кількістю фабричних та саморобних настільно-друкованих ігор.

Прикрасою кожної групи є природознавчий осередок, де розміщені постійні та сезонні об’єкти природи: кімнатні рослини, акваріуми з рибками, обладнання для догляду за рослинами та тваринами, календарі природи, фотоальбоми, макети, фотографії. Особливу увагу педагоги приділяють забезпеченню природознавчих осередків обладнанням для експериментів з водою, камінням, повітрям, піском (ємкості різного розміру, збільшувальне скло, магніти, фільтри, предмети з різними властивостями).

Функціонування бібліотечного осередку спрямоване на роботу дітей з книгою, в ньому знаходяться полички з книгами, ілюстрації, портрети класиків, влаштовуються тематичні виставки до Міжнародного дня рідної мови, Шевченківських днів тощо. В групах старшого дошкільного віку бібліотечний осередок доповнюється сюжетно – рольовою грою «Бібліотека».

В групах для дітей раннього та молодшого дошкільного віку організовано осередки сенсорних маніпулятивних дій, які забезпечують розвиток інтелектуальних здібностей та моторики рук, формують вміння виконувати мислительські операції. Тут в достатній кількості розміщені пірамідки, ігри — втулки, шнурівки, ігри на загвинчування, нанизування, геометричні та силуетні лото. В групах середнього та старшого дошкільного віку осередок сенсорних маніпулятивних дій поповнюється різними видами логічних ігор (квадрат Воскобовича, кубіки Нікітина, лабіринти, ребуси) а також наборами цифр, знаків, букв, геометричних фігур), абетками, перфокартами.

З метою формування національних почуттів, патріотизму, любові до рідного краю в групах облаштовано етнографічні осередки, в яких розміщені предмети української державної та національної символіки, традиційні українські іграшки, вироби декоративно-вжиткового мистецтва, ляльки в українському вбранні, тематичні альбоми. До Великодніх та Різдвяних світ в ентографічних осередках організовуються виставки дитячих робіт.

Осередки образотворчої мають на меті розвиток тактильних відчуттів, творчих здібностей, уяви, спонукання до експериментування з кольором та матеріалом, виховання емоційного світосприйняття. Вони наповнені різноманітним матеріалом для образотворчої діяльності, зразками робіт з малювання, аплікації, ліплення, конструювання, альбомами з репродукціями картин, природнім матеріалом та відходами екологічно чистого побутового матеріалу, книжками — розмальовками

Функціонування музичних осередків спрямоване на розвиток емоційного відгуку на музику, інтересу до світу музики, бажання створювати власні мелодії. В цих осередках педагоги зібрали музичні іграшки, музично — дидактичні ігри, музичні інструменти, магнітофони.

В будівельних осередках розміщено різноманітний будівельний матеріал (настільний, тематичний, пазовий, гвинтовий), конструктори «Лего».

Обов’язковим в кожній групі є осередок рухової активності, який укомплектований гімнастичною драбиною, ребристою дошкою, масажними доріжками, обладнанням для проведення ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, атрибутами до рухливих та спортивних ігор. Дошкільнята мають змогу задовільнити свою рухову активність, стимулюється прагнення дітей вести здоровий спосіб життя.

В осередку чергування розміщено екрани чергування та обладнання для чергових.

Забезпеченість рекомендованими навчальними посібниками та іграшками складає 75 % .